Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
08-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe
fot. lodzkie.pl
Pierwsze dwa Elfy trzeciej generacji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są już uruchamiane przez producenta. W toku są prace przy sześciu kolejnych – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Termin wprowadzenia pojazdów do eksploatacji – pierwsza połowa 2026 r. – ma być niezagrożony.

W zakładach Pesy na różnych etapach budowy jest już 8 z 14 zamówionych jednostek 60WE. Najbardziej zaawansowane z nich znajdują się już w sali uruchomień, gdzie trwają ich testy. Jedne mają już wyposażone wnętrze, inne są w fazie konstrukcji pudeł lub ich malowania.

– Na jednym z pojazdów rozpoczęto też badania homologacyjne. Weryfikowane jest to, czy pociąg spełnia wymagania techniczne – czytamy w informacji UMWŁ. Następnym stadium będą testy dynamiczne na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Elfy 3 ŁKA mają obsługiwać najbardziej popularne połączenia przewoźnika – w tym te, które zostaną skierowane przez tunel średnicowy, gdy już zostanie on oddany do użytku. Ich zamówienie było możliwe dzięki dofinansowaniu, pozyskanemu przez łódzki samorząd m. in. ze środków Krajowego Planu Odbudowy (300 z ponad 455 mln zł).

Umowę na EZT z rodziny Elf 3 (wówczas jeszcze nazywane przez producenta Regio160) Pesa i łódzki Urząd Marszałkowski podpisały w lutym 2023 r. Zamówienie obejmuje 4 egzemplarze i aż 20 w ramach prawa opcji – ostatecznie zamawiający kupił łącznie 14 pojazdów.

Najważniejsza nowość w stosunku do poprzednich generacji Elfów to skorupowy typ konstrukcji, w której poszycie pełni funkcje nośne. Dzięki temu pudło EZT jest lżejsze, co pozwala na montowanie kolejnych podzespołów bez zwiększania masy całkowitej. Regio160 będą też miały nieco większą pojemność od Elfów 2 o tej samej liczbie członów. Znakiem szczególnym rodziny Regio160 ma być też wysoka modułowość, a więc zastosowanie podobnych technologii produkcji dla pojazdów z różnymi typami napędu oraz pojemności. Nowa jest też oczywiście stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna.

ŁKA myśli już o zamawianiu kolejnych pojazdów. Tym razem będą to EZT dłuższe od wszystkich typów posiadanych już przez spółkę – pięcioczłonowe. Przetarg na maksymalnie 18 jednostek jest jednak od kilku miesięcy odsuwany w czasie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA też z rekordem w długi weekend

Pasażer

ŁKA też z rekordem w długi weekend

ŁKA/Roman Czubiński 06 maja 2025

ŁKA: 11 mln pasażerów na 10-lecie

Biznes

ŁKA: 11 mln pasażerów na 10-lecie

Roman Czubiński 31 stycznia 2025

ŁKA: Przetarg na 5-członowe EZT. Takich spółka jeszcze nie miała

Tabor i technika

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 05 listopada 2024

Zobacz również:

ŁKA też z rekordem w długi weekend

Pasażer

ŁKA też z rekordem w długi weekend

ŁKA/Roman Czubiński 06 maja 2025

ŁKA: 11 mln pasażerów na 10-lecie

Biznes

ŁKA: 11 mln pasażerów na 10-lecie

Roman Czubiński 31 stycznia 2025

ŁKA: Przetarg na 5-członowe EZT. Takich spółka jeszcze nie miała

Tabor i technika

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Pasażer

ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 05 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5